D. Lelait "Maria Callas"
5/5
Loetud 2021-09-04
Callasel oli väga huvitav hääl - tummine alumine register, mahlane keskmine ning sädelev ülemine. Nagu oleks kokku pandud kolme täiesti erineva inimese hääled. Ma olen alati arvanud, et tema hääl kas meeldib või ei meeldi, aga kindlasti peab olema mingi arvamus - külmaks ei jäta see kedagi ning samas pole ka tegu millegagi mille kõla ununeks. Mina nt igas rollis teda kuulata ei suuda - tunnen end ebamugavalt kuulates teda La Traviatat laulmas või veel hullem, Spotifys on ka La Boheme salvestused mida ma iial ei kavatse avada. Samas mõeldes Toscale, ongi tema nägu esimene mis mul silme ette ilmub. Raamatust lugesin, et Carmenit ei ole ta iial mänginud, et ei suutnud end selle rolliga samastuda (ehkki esitas lugusid soolokontserditel) ja ma kohe hingasin kergendatult, sest olen Youtubes näinud kahte Carmeni salvestust ning ei ole suutnud ära imestada, et kas tõesti selline diiva mängis mustlasneiut. Õnneks mitte.
Tolleaegne meedia jättis temast alati mulje kui kapriissest diivast kes konstantselt jonnis, loopis asju, kõrvaldas konkurente jne. Tegelikult oli tegu väga targa, mitut keelt rääkiva, distsiplineeritud ilusa naisega (ilus st mitte klassikaliselt vaid antiikselt), kes suutis oma hääle ja näitlejameisterlikkusega luua erakordset.
Ma arvan, et Callase elulugu antud raamatus kirjeldab ilusasti ära ooperistaari elu võidukad tõusud ja sügavad mõõnad. Sa võid olla kui andekas tahes, laulda kõiki suurrolle, hoida publikut peos, aga ühel hetkel saab hääl otsa ja sa pole enam keegi. Ning see ongi kõige kurvem kui tänamatu on artisti töö, sest sa võid iga õhtu laval surra ning elada seejärel aplausile, vajada ovatsioone kui õhku ja vett, aga mis saab sinust siis kui ühel päeval enam ei aplodeerita?
Kommentaarid
Postita kommentaar